Produkciós szeminárium – marketingkommunikáció

Tiszteletem és hálám a budapesti MU Színháznak, ahol az elmúlt két hétben, egy kulturális menedzserek számára szervezett szeminárium keretében két előadást tarthattam marketingkommunikáció és szponzoráció témában.

Kényes témák, amelyek jóval túlmutatnak a marketingkommunikáció határain. A probléma valahol ott kezdődik, amikor a kulturális szervezetek (és általánosságban a civil szervezetek) szembe találják magukat a piaci szokásokkal és szabályokkal. Ezek a szervezetek amióta csak léteznek Magyaroszágon, jellemzően mindig is állami forrásokból biztosították létezésüket, de sem a rájuk vonatkozó törvények megalkotása előtt, sem után, érdemben soha senki nem magyarázta el nekik, hogy milyen speciális helyzetben is vannak. Napjainkban pedig, amikor az állami források egyre csak fogynak és fogynak, létezésük és egzisztenciájuk kerül valós veszélybe.

Néhányan már felismerték a helyzet tarthatalanságát és a változások szükségességét (többek között belőlük kerültek ki a szeminárium résztvevői is), de feltételezésem szerint még mindig kevesen értik pontosan, hogy mit is jelent például az Állami Fogalkoztatási Hivatal meghatározása, amellyel az előadásokat is kezdtem:

“a kulturális menedzser közvetlen feladata a piacgazdaságban a kultúra érdekeinek védelme, a kultúra pozíciójának erősítése, a helyi és nemzeti kultúra gondozása, menedzselése. Közvetett feladata a kultúra pozíciójának erősítésén keresztül a gazdaság és társadalom hatékony működésének elősegítése.”

Amennyiben ezt sikerül feldolgoznunk, eredményesen tudjuk elkezdeni az üzleti szektorban már jól bevállt technikák és módszerek alkalmazását. Képessé vállunk arra, hogy az eredetileg eszmei értékkel bíró kultúrális szervezeteket és/vagy alkotásokat “tárgyiasítsuk” és piaci körülmények között értékesíthető termékké változathassuk. Innen pedig már csak egy lépés a hatékony kommunikációs csatornák és formák megalkotása, amelyek szervezett működés mellett elvezethetnek minket a működésnek arra a szintjére, ahol már egyre kisebb mértékben kell az állami forrásokra támaszkodnunk.

Advertisements

2 thoughts on “Produkciós szeminárium – marketingkommunikáció

  1. Számomra nagyon hasznos, sok értékes ismeretet adó előadás volt. Örülök, hogy ezt egy olyan kiváló szakembertől, jó stílusú előadótól, nagyszerű embertől kaptam, mint Koritár Henriett. Örülök, hogy megismertem, köszönöm.

    • Kedves Márta! Nagyon szépen köszönöm az elismerő szavakat! Számomra is élmény volt az előadás és, hogy megismerhettelek Téged/Titeket!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s