Civil kommunikàció

Nyugodtan jelentem ki, hogy a magyarországi civil szervezetek felmérhetetlen mértékű és értékű információval és szaktudással rendelkeznek az egyes területek tekintetében, legyen szó kultúráról, oktatásról, környezetvédelemről, bármiről. Jellemzően az általuk bírtokolt tudás sokkal mélyebb, mint amellyel pl egy vállalat vagy egy hivatal rendelkezhet.

Ebből kifolyólag kiemelt szerep jut a kommunikációs kérdéseknek, ugyanis a tudásnak csak akkor lehet valós értéke, ha az érdemben tovább adhatóvá vállik. Mit értek ez alatt? Azt, hogy a szervezeti szaktudás nem marad meg szervezeten belül, hanem a szervezet szűkebb és tágabb környezetét is képes pozitívan befolyásolni, egyes esetekben aktivitásra ösztönözni az információ átadáson keresztül.  

Ennek a folyamatnak két kritikus pontja van: a kommunikáció formájának és csatornáinak a helyes megválasztása. Ez azért is bonyolult, mert hajlamosak vagyunk arra, hogy döntéseink meghoztala során saját magunkból induljunk ki. Ez általánosságban is, de kommunikációs szempontból kifejezetten HELYTELEN!

Ahhoz, hogy érdemben kommunikálni tudjunk és ezen keresztül könnyebben (+költséghatékonyabban) érhessük el szervezeti céljainkat, elsőként a célcsoportjainkkal kell tisztában lenni!  Nem elég “úgy gondolni, hogy”, hanem ismerni kell őket! A szokásaikat, a kommunikációs formáikat és azokat a csatornákat, amelyeken keresztül ezek a személyek begyűjtik az őket érintő és érdeklő információkat.

Ezek olyan információk, amely nem csupán kiindulópontjai a civil kommunikációnak, de annak is alapvető feltételei, hogy ne csak az időt töltsük az emailek, kör- és hírlevelek írásával, a blogunk és weboldalunk frissítésével, vagy a Facebook, Twitter és más közösségi felületek kezelésével – mert ugye az idő pénz!-, hanem saját hasznunkra fordíthassuk, megtérülő befektetéssé változtathassuk az ezekre a feladatokra szánt időt!

Advertisements

One thought on “Civil kommunikàció

  1. Egy privátban érkezett komment kapcsán: A befektetett idő (és pénz) megtérülővé válása alatt azt értem, hogy segítsenek minket a kitűzött céljaink elérésében, megvalósításában, illetve ezen túl az új, a tevékenységünk iránt érdeklődő személyek igényeit a jelenleginél jobban lefedő célok kidolgozása során is.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s