Miért (ne) lopjunk ötleteket?

A közösségi stratégiák egyik fontos eleme a konkurencia követése. Ez több szempontból is sarkalatos kérdés, néhány dolgot azonban fontos tisztázni:

  • Az első, hogy szerintem az online világban nem létezik konkurencia, helyette inkább mindenki számára nyitott a partnerség.
  • A második, hogy  nem azért kell a konkurencia tevékenységét figyelni, hogy kritizálhassuk őket, hanem, hogy tanuljunk tőlük és velük együtt fejlődjünk, akkor is, amikor jobban és akkor is, amikor rosszabbul csinálnak valamit, mint mi tennénk, tesszük.
  • A harmadik, hogy a kreatív ötleteket nem éri meg ellopni, mert éppen azért kreatív ötletek, mert sokkal több dolog van mögöttük, mint ami látszik. Ebből kifolyólag csak az tudja jól megvalósítani, aki ki is találta őket, vagy vette a fáradtságot, hogy az ötlet megvalósítását kidolgozza másokkal.

Természetesen az az eset is előfordulhat, hogy egy ellopott ötletet sikerül véghez vinni és büszkén zsebre lehet tenni a babérokat (vagy bezsebelni a pénzt), ez akkor válhat kényessé, amikor egy következő alkalomnál éppen nincs a közelben egy lopható ötlet és ekkor jön a beégés, hogy a kreatív ember, nem is annyira kreatív…

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s